Ett sätt att se på saken

10 saker jag tycker om:
Nagerlack.
Kramar från ingenstans.
Musik som hugger tag, får dig att försvinna från verkligheten och gör att du fastnar med blicken.
Vårens första varma solstrålar som väcker förväntan.
Lapppar skrivna i hemlighet av fina själar som man hittar i pennfodral och kalendrar.
Markeringspennor.
Listor.
Gamla människor.
Slitna converse som en gång i tiden varit vita.
Dansa till björnstammen på rökfyllda dansgolv.


10 saker jag tycker mindre om:
Prestationsångest.
Död.
Svek.
Lögner.
Ovisshet.
Osäkerhet.
Torsbergs mattanter.
Hektiska veckor man inte hinner uppskatta.
Bussturerna kl sju på morgonen när busschaffören vägrar släcka lyset och tanterna pratar som i megafoner.

8 bloggar jag läser:
Flora
Julia
Maria
Hilda 
Kristin
Sofia
Linnea
Sara

9 saker jag vill göra i framtiden:
Bo i en stad.
Snorkla i turkost vatten med färgglada fiskar.
Hoppa fallskärm.
Bo en längre tid i ett annat land.
Surfa i Australien.
Resa iväg på ett riktigt äventyr med en bra person.
Äga en walk-in-closet.
Skaffa en gråbrun katt som heter nått i stil med: katt, kissekissemjaomjao eller kattis.
Arbeta med nått kreativt. Skrivande/skapande/designande.

5 saker jag är rädd för:
Att bli lämnad ensam
Magsjuka
Framtiden
Att gå hem längst en mörk och kusligt tyst gata
Tvestjärtar

4 ord som beskriver mig:
Positiv
Känslosam
Empatisk
Optimistisk

3 saker jag ser fram emot:
18-årsdagen.
Körkort.
Resan till Zakyntos med mina pinglor i augusti.


2 snygga killar:
Bill Skarsgård
Bill Skarsgård

2 bra band:
Den svenska björnstammen
Mumford and sons


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0