Bilder från tältningen m klassen den 21-22 September

Mátlagning på G

HAHA<3

X)<3

Dom hade kasta in nån boll i hålet, tur han e smal;)

Värsta disskutionen vid bastun tro ja, ehe(:

Haschklassen, thihi;)

Tack för en trevlig kväll/natt/morgon 9:3:D

26 September

Lördag-Var till Gävle idag med systrarna å mor min:D
Vi gick flera vänder på IKEA och sen var vi på valbo, dom hade nån speciallördag idag så dom hade öppet längre, tur för oss, vi lyckas alltid åka till köpcenter med nå special grejs. Tex en gång sjöng nåra från IDOL på valbo när vi va där, så då va d ju smockat med folk vid scenen och ganska tomt i butikerna, tur utan att veta av att dom skulle va där, Sen en annan gång var det nåra från MELODIFETIVALEN i borlänges kupolen, tur där med då!, Och idag var det massa frisörer från Jonh Bouwer Gymnasiet (stavas?) och fixa hår och smink på massa folk för dom skulle ha nån modevisning. tur för då hade dom öppet längre! haha a om ni vela veta dåx)

Köpte massor på IKEA men jag köpte inte mkt där:D
Men nåra fynd blev d i Valbo tilll miig;
ROSAAA jeans!!
Lila jeansleggings
Rutig kappa
ROSA mössa
Hårflätaband
Mascara
   :D
Högen som blev i hallen! Vrid lite på huvedet barax)

21-22 September!

Måndag och jag kände mej alldeles pigg och stark efter helgen på nå sätt. Gick bara till lunch sen åkte vår super klass till flottkojan i söräng, tältning på G x)
Vi hade det jätte mysigt, lekte m kossor, basta, bada i iskalllllllt vatten, blev livrädda och skrämda stup i kvarten i natten, rökte på och mystex)haha
Blev inte mkt sömn för i stugan va de så rökigt och iingen ville ligga inne i sina tält så d flesta låg på bänkarna så man frös och så..men det va härligt att ligga under stjärnorna. Jag hade det jätte trevliiigt, Kungkungkung!:D Bilder senare:(

Packa ihop oss på tisdagen och vi åkte hem två timmar tidigare för alla vakna så  tidigt. Jag duscha och sövsövsövsööööv hela förmiddagen sen drog jag till KU på kvällen och där åkte vi till Edsbyn och lekte nån bingolek när man skulle hitta vissa grejer å ta kort som bevis.., kul iaf(: Sen satt vi vid edsbybacken och fika och sjöng under stjärnorna, myyys..

Hilde lekte ekorre;)                        Raggare!!!

20 September-fjällen

Sista dagen, redan söndag, i fjällen!!:(
Vi åkte till svergies högsta vattenfall! Supercooolt och stigen dit var såå himla mysig och såklart fylld med härliga höstfärger:D Vi satt framför vattenfallet och det stänkte vatten och man hörde inte så mkt av dunstandet..Drack vatten ur det gjorde vi med;P Sen åkte vi en långlång väg hem, flumma som bara den och hade skoj!;D
Tack alla för den härligaste hellgen på länge, sånthär borde man göra oftare!!<3<3<3

Äntligen om Fjällresan!!!!

börjar direkt!
17 september-Torsdag bar det av med fullpackad bil alltså m nåra tjejor ur kören och föräldrar till Idre. Hela helgen. Hade otroligt roligt på ditvägen, tjohej men man ville kankse inte köra i vår bilx)
Väl framme fick man ju veta lite hemskheter, tur vi hade varandra! Överlevde natten iaf:D

18 september- Klockan 10 bar vi iväg ut på Nipjefjället. Otroligt vackert, omgiven av berg och oöndlig utsikt. Dänne borta är ju hösten och vintern tidigare också så alla färger var så starka å fina:D Var verkligen både uppfriskande och skönt och jobbigt och kul att gå å gå å gå(:
På eftermiddagen åkte vi mot Städjan, ett berg vi sett ifrån fjället ch tvinga upp alla på;P
Bergsklättringen var tuff och brant. Höll på å svimma av både svindel och trötthet tror jag n ästan..:S Men sååååå värt det. Seriöst, inget i hela världen går upp mot att få vara mäktigast en dag!! Gaach va härligt! Vi vela aldrig ner dänne från vi x)1131 m.ö.h!!

Blev mktmktmkt flams på vägen ner från bergetXD Hohihioh...Klockan sex ungefär rullade vi hem utröttade, basta åt go mat och kollade på "Män som hatar kvinnor då m girlsen Bara. Myys!
Där är då städjan, där som nu syns som en liten knöl bara, men såg otroligt hög ut i verkligheten;D

Nackspärr bjuder jag på för Utsikten e då otroliiiiiig!!!:D
Jag kan lägga in massor med bilder som ändå inte visar utsikten så som ja vill ni ska se den så ja ger mejxD

19 september- Lördag så vandrade vi i ett känt fjäll och gick över norska gränsen så då vi i norges fina natur den dagen,Vi såg renar!:D Drack vatten i en bäck  och annat massa kul. Sen besteg vi ett berg i norge, elr två, om man ska va exakt. Elgåhångnaberget 1281 m.ö.h! Man såg åt svergie åt ena hållet och noge åt andra hållet, samma där, ville aldrig nerdärifrån. Guuud vilken utsikt! Kändes som man flög om man tog ut armana och lät dom fångas i vinden bara;D Nerför var det brantare att gå, värsta mjukt som kuddar, man satte sig tusen ggr för d va så mjuktx) Gick hemmåt från norge och ja kan säga exakt va ja gjorde i norge:
Fikade
Gick
Åt
Besteg berg
Kissade
-hahahah . Utanför vår stugan fick vi en jättevacker utsikt på kvällen, blev bastning den kvällen med;)mys:)

Lite på sniskan och utsiktmisslyckade foton igen:D

Har massa bilder att visa, slinker säkert in här och där, roligast m bilder på inlägg juh. Skriver om Söndagen snart..lovar!

Bara lära..X)

Han är typ drogad stackarn för han har fått bedövning hos tandläkaren, kollar ni inte på den har ni missat nått lite kul. Han får typ damp mitt i filmen. Hahah och ha. x)

16 September

Onsdag! Snart torsdag!

Inte så hemskt dålig uppdatering tycher jag, jag har vare sämre, duktigt av mej! Applåd?X)
I måndags va det en helt vanlig skoldag kul som bara den med BB<3 På kvällskvisten drog Jag, BB, Fruttiluttan-li och syster till Simhallen och simma i en bassäng full med tanterx) A vi va då snyggst där....lätt, haha..prata MKTMKTMKT om allt och hade det mktmktmkt trevligt...
Tisdagen spenderades på Ku under kvällen, före det lekte ja lös och busa med alla tsm m BB, mer säger jag inte för då vet nåra av er vilka vi va juh...tur vi är snabb och döljer oss bra, hrrm...hahaX)

MENMEN idag kära vänner har vi näääästan inte haft nån lektion, Kollat på I taket lyser stjärnorna ist för a ja vet inte riktigt varför men det va ju bra, rita nå bild till en scen som berörde oss sen med, finfin,,hah..:D Han som spelar sakarias(sakke) i filmen är ja galen i, guud va snygg han är, kanske inte den snyggaste i HELA världen men bara för söööt när han spelade Tzatsiki när han va litren va han inte liitee söt hlr..... en tiotoppare på min lista iaf, sen kmr Kirby i "lipstick jungle" och sen nån Ja å Jossefinalin såg i nån film för ett tag sen..ah nu vet ni det medx) haha
Packatpackatpackat nu när ja kom hem, ska till fjällen med nåra å vandra och ha d mys och kul, hoppas jag, torsdag alltså:Dtjohiooo...grrr på dej JohannaN som inte vela med, trööök på dej,hiiihi.

A nu lärer ja ge mej. Meeeeen ni måste bara få se shnyggingen!

(för göllé!!)

13 September

Söndag.....
..inte alltid en sömnig slö dag..vakna och blev en busig morron, morrontrött och flum slutar i flumigt täckekrig?haah, va ska jag kalla de..x)..men jag vann Johannan!;P

Blev dansdansdans i viksjöfors, svettigt..pust..
Bara blivit film resten av eftermiddagen...mysigt det å:D Kollade på:

"YESMAN"
Carl Allen jobbar på banken och säger nej åt det mesta, tills en dag då hans vän tar med honom till en kurs där ordet nej är förbjudet. Istället börjar Carl att säga ja till allt, vilket leder till upplevelser som han aldrig trodde han skulle få vara med om. Men dessa ja-beslut leder honom fram till kärleken.

A allt för mej....

12 September

Lördag

Va till böllnäs en supersnabis sen satt jag å brodera nallar i nån timme på mina söta rosa hotpants. (syslöjdsläxa)
Ucsh snart får vi tbk Ingrid i syslöjden,,,..hon låter som en seg gnällig unge...apropå ingentingX)hihi

På kvällen körde det iväg mot hemköp med kicki, johannan och syster för å köpa götta sen mot kicki..vi gick lite sightseeing(stavas?) i hennes hus förjohannan hade aldrig vare där och sen satt vi i bastun och dränkte den i vatten i jätte länge och hade det varmt...sen myste vi ner oss och kolla på american pie filmer och fluma och garva resten av kvällen, ibland fick jag och johannan nå ryck å härja runt som småungar..menmen ingen är väl förvånad..måste ju hålla oss vakenx)hoho..
Kicki, din katt e läskigx)

( den rosa plastmuggen tillhör Johannan, henne vågar man inte ge fina glasiga glasxP)

Mitt i natta bar det hemmåt på moppen, iskallt!!!, Johannan sov över hänne, trevlii;D<3

blev en väldigt lyckad,mysiig och flum kväll, tack alla, puss på er!<3<3<3

hejdå<3

11 September

Nu är det fredagsmyyys!!

Skönaste låtenx)

Har suttit å försökt få min blogg vackrare i flera timmar när jag kom hem, pust och resultatet blev endå inge bra, men jag ska klara det någon vacker dag!:D
Vare m Josefine och flamsa och och kolla på en bra vallander.."Sveket" tror jag den hette...läskig och spännande iaf..Nu kollar vi på Idol, hiohohohaha..Mysmys.<3

Fått massor med galet rörande sms av vår favoritlärare Tommy! Som gick i pension[stavas?]ÅÅÅH va vi saknar han, elr?
Nått om att vi hade en abonerad parkeringsplats i hans hjärta osv.
ucha va sorgligt..

Hejdå hoppas vi syns igen<3

10 September

Dessa pojkar var  så klockren igår på idol:D Hahahaha.

Har lekt lös med BB idag och flamsa och sjungii och dansa och ah varit oss-som varje dag med BB<3!!! älskar dej<3!!!

9 September

Skola idag, var liite slö men i slutet av dagen var vi alla 9:er och prata med polisen, polispolispotatisgris;P Alla gömde sina trimmade moppar när dom hörde polisen skulle komma, thihihihihiX) Ialla faaaall så blev ja och BB så knasigt flumm då, kunde ju blivit tagen av polisen för flummmigalenskap touuyypXDhoho..neråå...

Suttit vid datan i flera timmar med en hemkunskapsläxa om inget mindre om....POTATIIIIIIS! haha. Ah så jävla svårt att hitta på nå mvgsmart om det, menmen Sen tog jag och Josefinalin och syster en promenix, tog mkt m kort men dom ska jag flika in en annan dag:D

8 September

Tisdag innebär KU!!! Jippi! Vi var ganska nåra där men hoppas det kommer fler, även grabbarna som vi skrämt livet ur idag:D Även om vi va nåra, lekte vi och flumma lös på en gång-härligt att känna sig hemma! HahahahaXD

hejdå hoppasa vi ses igen<3

7 September

SKOLDAG som vanligt till halv fyra, hade musik sista timmen, jag och BB sjöng och fösökte kompa själv när vi sjöng, blev mkt flum också såklart!:D Men vi är bäst!
Skolan går så smidigt och lätt med dig vid min sida BB<3!!

Gymma men mamma och sofia på kvällen:D Mukler, haha..hrmm.

( Bra för att bilden är så...vacker!!! och väcker minnen sen Amsterdam!!)

6 September

Söndag
Var på dansen idag. Sen åkte vi på moppedonken till BB och hade picknik rätt ut i skogen och hade det mysigt och flummigt. Älskar dej<3

Du ger mig kraft kvinna!<3:*

Åkte hem i kylan vid 8, brr, fingervantar fram snart tror jag, haha:D

Hejdå hoppas vi ses snart igen<3

5 September

Lördag redan! ojojojojojojojojojx)

Har firat morbror peter på 40-årsdagen!
Åt på maxim och fluma lös. Tänka sig att min familj och mormor kan fluma så, då vet man att jag tillhör min familj ändå, va osäker ett tagx) Sedan var vi hemma hos mormor och åt tårta och kollade på "som man bäddar"
Sen badade jag badkar där(: Jag blev så frestad, det var typ tusen år sedan jag gjorde det. Jag gick hem vid 9 för jag ville mysa ner mig vid en film, det blev " forrest gump" Guuud vad jag älskar den filmen. Myste vid den och drack te, haha;
D

Forrest Gump:Trots sin avsevärt begränsade intelligens lyckas Forrest Gump (Tom Hanks) bli elit-idrottsman, krigshjälte och framgångsrik affärsman. Men det enda Forrest egentligen vill är att hans stora kärlek Jenny (Robin Wright) ska ha det bra. Från 1994.

My momma always said, "Life was like a box of chocolates. You never know what you're gonna get.

Run, Forrest Run!

4 September

Har en sprillans ny blogg
för min andra blogg thehannapannah.blogg.se verkar inte vilja ha mig på bloggen längre, men man kan ju fortfarande besöka den, men jag kommer inte in och kan lägga in nya inlägg eller läsa komentarer så därför skaffar jag denna vackra blogg (:
Säkert funkar den nu snart bara för jag strävat så länge och tillslut skaffat en ny men då har jag ju två, jippi, hahax)

FREDAGSMYS!
Jag och min älskade BB hade en härlig spakväll, med hårfärgning, ansiktmask, bastning och film och götta, jag färgade mörkbrunt och BB färgade blondt, hon färgade en mörk slinga från min färg i sitt hår och jag försökte göra en ljus av hennes färg men den blev bara en mupp orange färg, hahax) Käka gurka med dipp och hade avokadoansiktsmask i batun så vi svettades sönder, haha. älskar dej<3:*

Kollade på " Män som hatar kvinnor", Jag sov hälften av filmen men jag har sett den förr och den är väldigt bra, dock liite lång men det är den värd.

Journalisten Mikael Blomkvist har blivit dömd för förtal och vill undslippa uppmärksamheten i Stockholm. Av industrimagnaten Henrik Vanger får han i uppdrag att skriva familjen Vangers släktkrönika, men egentligen vill Vanger att han ska titta närmare på dennes brorsdotter Harriets märkliga försvinnande sommaren 1966. Blomkvist får hjälp av den unga och socialt missanpassade datahackern Lisbeth Salander. I sitt grävande i familjen Vangers förflutna snubblar de över en mörkare och blodigare historia än vad de kunnat föreställa sig.

Hejdå hoppas vi ses igen<3

Välkommen till min nya blogg!