Summera är skönt

Förra veckan hade jag desperatehousewifesmarathon med mig själv, åt massa julmatsrester och chips. Spelade flera omgångar alfapet och förlorade varje gång. Fick en förskylning, fast det var lov och pysslade med scrapboocking då nya kort från bästa sommaren hade framkallats. Skev in mig på körskolan och bokade körlektion. Planerade nyår och bubblade med två fina pinglor och molade knäck och popcorn. Bjöd finaste födelsedagsbarnet på tacos och blev bjuden tillbaka på kladdkaka. Pratade som man bara kan göra i en bastu i några timmar med samma bästaste person och tog med mystofflorna till grannhuset för att se på film. Tvångssov till minst tio varje dag och la mig aldrig före tolv. Rullade in min fina farmor för att ge henne lite julkänsla i efterskott al'a nordanågatan och hade pepparkaksbaktävling med järngänget 2.1 och stog i fula positioner under twister. Kollade i gamla fotoalbum med mormor och firade nyår med trerätters, fest och raketer tillsammans med mina fina pinglor. Skrattade pågrund av dålig humor till en störtseriös film på bio och hade en sån där efterlängtad myskväll med finaste människan på långgatan. Mitt i allt har det blivit ett nytt år alltså. 2012. Jag tänker ge det en chans.

Kommentarer
Postat av: Hilda

Du är så bra, vet du det? puss!

2012-01-02 @ 20:58:04
URL: http://honvarsjuttonar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0