2012

 Årsresumé

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Vad gjorde jag inte, rättare sagt. Detta året har mycket åstadkommits och jag har varit ute på många roliga äventyr! En första var att ha utbytesstudenter hos oss i fyra dagar i början av april. Kul och jobbigt.

Har du några nyårslöften? Låta 2013 bli så bra som det kan bli!

Vilka länder besökte du?Grekland och Tyskland. Typ det roligaste på HELA året.

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas? 7 augusti, körkort check! Glädjeskutt därifrån!

Bästa köpet?Utlandsresan till Zakke! Värtvärt. Själen mådde bra då, kan jag säga. Mmmmh.

Vad spenderade du mest pengar på? Resor härs och tvärs i vårt avlånga land.

Gjorde någonting dig riktigt glad? Dagen då vi levde 80-tal för en dag i skolan! Dream come true typ.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012? "Starships" med Nicki Minaj från alla galna sommarnätter, roadtrippar och partybåten i Grekland!

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Året började ledsamt med att himlen fick en vacker ängel. Men visst, skratten har ekat högre iår! Kanske för att man åkt iväg från allt de jobbiga..

Vad önskar du att du gjort mer? Jag känner att jag kramat ur allt 2012 har att ge, ärligt.

Favoritprogram på TV? Greýs anathomy. Ofcourse. Och vackraste Tårka aldrig tårar utan handskar!

Vad gjorde du på din födelsedag 2012? Blev upphämtad av finaste kompisarna i en bil med peppmusik dunkande ut ur de öppna föntrena och vårsolen värmde oss i jeansjackorna. Sen såg jag en skitbra slutproduktion av bästaste estettreorna. Födelsedagen firades sen också i efterskott med hemmafest med bara bra personer som fick huset att eka av skratt,  lycklig var artonåringen!

Hur skulle du beskriva din stil år 2012? Lockat hår, marinblå jackor och en vinröd kånken på ryggen.


Träffade du nya människor? Sliskiga greker, gulliga norkar och dryga utbytestyskar, gills de?

Kan du förklara 2012 med en bild? Yepp, lätt! Aldrig njutit av livet så mycket som i år tror jag.

Känner mig nöööööööjd 2012, 2013, hit me! Jag litar på dig.


Kommentarer
Postat av: linn

sv. Herregud Hanna vad glad jag blev nu! När det är lite tungt känns det extra skönt att få veta att någon känner att det jag skrivit faktiskt är klokt, kanske är det många som känner igen sig i det jag skriver :) Tack för att du skrev söta du!

2013-01-07 @ 23:22:35
URL: http://shoppinggalenlinn.blogg.se
Postat av: Amanda

Hej Hanna! Nu blir det ett långt kommentarssvar men så får det vara.
Ja, jag är ju ganska öppen i mina åsikter och detta är ju min blogg där jag väljer att skriva om det jag känner, förstår om det sticker i ögonen på vissa. Det var lite meningen. Så det är ju spännande att du väljer att fortsätter läsa om du nu ändå blir uppenbart irriterad av detta. Även jag valde linjen med den vetskapen från början, jag var väl medveten om att det skulle innebära en del uppoffringar angående fritiden. Något som jag ställt upp på, funnits där, deltagit osv. Det jag är trött på är skitsnacket som har en tendens att dyka upp så fort man är frånvarande pga en helt legitim anledning så som jobb till exempel, då får man höra att alla har samma förutsättningar. Tyvärr är världen inte svart eller vit så alla kan inte ha samma förutsättningar jämt, det blir orättvist och sånt här onödigt tjafs uppstår eftersom alla inte kan acceptera att det blir olika ibland. Så om du tycker jag gnäller när jag oftast bara säger något som jag vet att jag inte är ensam om att tycka så kan jag faktiskt stå för det. På lektioner är det ingenting jag yttrar då jag kan agera enligt vårt alldeles egna "regelschema". Jag har för mig att jag sa något på lunchen någon gång och fick minsann höra att "man ska ställa upp för gruppen" och då har jag inte suttit ensam och predikat dessa ord utan diskuterat tankar med personer som har liknande åsikter. Absolut tycker jag att man ska ställa upp, om man kan och absolut meddela om man inte kan, något jag gör varje gång. Märker du något på någon lektion, absolut det ska jag ta till mig och behålla mina åsikter för mig själv, dra ner klassen är inte min mening i det hela, verkligen inte. Då jag faktiskt också har roligt på lektioner och njuter av att få göra detta varje dag. Det är tiden mellan lektioner jag menar här, men det kanske inte framgår så tydligt. Jag har mest tyckt att det varit ständigt tjafs/bråk och dålig stämning i en del situationer, enkla småsaker som inte skulle behöva tjafsas om, om alla kunde bry sig om sig själva och inte ta det bakom ryggen/alternativt prata med personen det berör på ett bra sätt. Så jag uppskattar att du skriver här direkt. I övrigt så var det fint av dig att lägga ner så mycket energi på en väldigt lång kommentar, uppenbart så är ämnet viktigt. Det finns och kommer fortsätta göra det.
Mvh
Amanda

2013-01-08 @ 08:42:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0