Påskägg, pizza, tårta och kattkiss

Med glädjeskutt försvann vi från hedens lokaler för påsklov igår. På stan bjöd mamma på två tischor och en mascara istället för ett traditionellt godisfyllt påskägg, inte mig emot! Solen retade mina ögonen när vi åkte hem och klockan sex var de bokat bord på maxim med två riktigt bra människor. Påsklovsmiddag. Vi dog av skratt ett antal gånger och resturangägarna drogs liksom till vårat glada bord de också. Vi smakade på en riktigt tidig försommar när vi vingligt cyklade hem och släpade conversen i asfalten från den ostadiga pakethållaren och vi slickade sådär hödstadieaktigt på klubbor som vi fick på maxim fast vi är sjutton, arton och tjugo år. I två timmar bakade Kristin en tårta med rosa marsipanrosor på till oss och efter mycket viktigt pratande om oviktiga saker så skulle jag åka hem med en jacka som en katt kissat på. Då blev jag arg. Men de var okej, för jag hade varit så fruktansvärt jävla cplycklig hela dagen. Slog väl kattkisset liksom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0