Inga sura miner här inte

Jag har spenderat några nätter hos bästa ryhed, på en madrass på golvet, med en kurrande katt bredvid mig. Jag har åkt i ur och skur till de där förbaskade gymet, bara för att jag har en dröm att bli så stark att jag kan ta mig upp för leksaksställningarna på leksands sommarland, vi har också fått veta fina saker under körlektionen i skolan, dansat kläderna blöta i svett till sveriges, nej världens, bästa musik och hoppat runt med strumpor som mikrofon en fin kväll med dem jag gillar mest.

Nu är det torsdag. Regnet öste nyss ner men nu lyser solen. Skolböckerna har öppnats och stängts sedan klockan åtta och pennan har skrivet anteckning efter anteckning. Vi har skrattat tills tårarna sprutat åt något jag inte minns längre. Vi har längtat till fredagens festligheter och svurit åt en och annan buss. Men jag ler åt allt nuförtiden, tillochmed träningsvärken som gör hela min kropp stel som en 70+:are, för allt vägs upp när tanken på varför träningsvärken finns där slår mig. Det är för att vi hela hösten får jobba med musikalen                 MAMMA MIA, P Å  S K O L T I D!

Kommentarer
Postat av: Hilda

WIHOO, vad du är bra wickan!

2011-09-01 @ 23:01:23
URL: http://honvarsjuttonar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0