Då blir jag glad

Jag känner irritationen i kroppen. Men vet inte varför. Det är kanske för att jag vaknade på fel sida imorse, efter att försovit mig en halvtimme. Kanske för att jag missade bussen pågrund av det. Kanske för att jag blev tacklad på fotbollen av en dålig förlorare. Kanske för att fredagens sista lektion var naturkunskap som mer och mer börjar likna kinesiska. Eller i det här fallet ryska. Jag vet inte varför jag känner mig irriterad. Det gör mig mer irriterad. Borde ju vara så jäkla glad nu. Det är fredag och jag gjorde två mål. Vafan hansipans, det är helg. En helg full av bra saker. Idolmys. Adventspynt. Dansrep. Klassfest. Pepparkaksbak. Julskyltning. Spelning med klassen. Tid att sova. Tid att hitta ny energi. Men jag är irriterad. Onödigt. Men sen är det ju ingen snö heller. Kanske är det där skon klämmer. För att marken är grön och ser ut att vilja bli klippt med gräsklippare istället för skottas.. I NOVEMBER. Kanske det är det som gör det mig irriterad. För att alla adventsstakar och julstjärnor som lyser i allas fönster känns fel. De passar inte. Ser fult ut. Ifall det är det som gör mig irriterad ber jag dig vinter. Snälla kom, jag lovar att tycka om dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0