Ta tag i söndagen

Söndagar blir oftast sega dagar. Man sitter för länge i pyjamas, äter för sen frukost så lunchen kommer för nära inpå, datorn och tv:n går på högvarv och man klickar runt bland det ena onödiga efter det andra. Men sådana dagar är jäkligt bra att ha endå.

Men jag ska faktiskt ta tag i denna dagen. Brukar bli av om jag listar upp det, för min egen skull. Ska väl banka in gemu:ns alla anteckningar i huvudet. Ladda in sisådär all musik som finns i hela världen, så jag klarar två dagar i en buss till taize. Ta en onödigt lång och varm dusch samt städa garderob och sovrum. Dammråttorna invaderar mitt rum och kläderna gör det omöjligt att stänga byrån. Mot kvällskvisten måste jag ta mig ut på vägarna och övningsköra. Klara färdiga kör!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0