Fint sista april


Hej snö. Blev en rackans fin kväll igår med fina klasskamrater. Grillade korv och skrattade vid vattnet medan solen gick ned. Vi liksom snuddade vid sommaren. När rullgardinen dras upp idag, flyger det lite snö ute. Inte okej!
 
Maj blir en fin månad endå. Viskonserter, klassfester, födelsedagar, dansföreställningar och frankrikeresor. Den första dagen i maj är en söndag. Jag har kollat på tusen avsnitt desperate housewifes. Flyttat in i min prickiga pyjamas som känns för bekväm och kikat runt bland eventuella hårfrisyrer om jag vaknar och vill göra en makeover imorgon. Not so much har hänt liksom. Men ikväll händer det grejer. När det blir mörkt ska jag dansa en elddans i grängsbo med stora och små dansare och sen får Wikströms sovsällskap bara för att skolveckan börjar med en studiedag. Alltså har man tid med sovmorgon, frisörbesök, shopping i storstan och fint umgänge andra dagen i maj! 

(foton: Hilda Ryhed och Hanna Ingesson, står för de flesta)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0