En shopaholics bekännelse

Jag måste ha ett stort beroende av shopping. Eller det är ett faktum att jag har det. Så fort nyheter landar i affärer eller en ny årstid som ger nytt mode kommer, får jag en känsla av att jag måste införskaffa iallafall nått nytt och den känslan jag får då. Fan jag blir nästan lycklig av att shoppa. Det måste vara sjukligt. Tur jag inte är ensam om detta beroende.

Håller jag mig ifrån affärer eller säger nej till en tripp till gävle eller krampaktigt håller i pengarna i en månad får man nästan ge mig en applåd. Då blir jag stolt över mig själv.

H&M är bäst och värst. Det är dem som borde få skulden för mitt beroende. H&M en såndär affär som har allt som alla andra affärer också har, fast H&M har det till ett bättre pris. Detta gör att jag nästan shoppar allt där....

Jag menar för två veckor sedan shoppade jag som en tok i både Örebro och Stockholm och gjorde plånkan sopren. Ändå sitter jag här nu och suktar efter de ena plagget efter de andra på H&M. Vad är det jag inte fattar? Jag behöver liksom inte blommiga träklackar med öppen tå, konjaksbruna sandaler, strandklänningar, ett tiotal kjolar och en tunn jumpsuit mitt i vintern. Eller det är faktiskt vår, ja snart sommar. Så kanske är det bra att börja ladda garderoben nu?

Meen NEEJ!


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha

2011-03-26 @ 11:25:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0