Dagar att leva på länge


Solen har varit uppe i trettio celsius varje dag denna vecka så varför sitta vid datan har jag känt. Men det har hänt massor. Sommaren har verkligen kommit. Baler, studenter, estetfest, avslutning av kurser, picknikar, födelsedagsfirande och klassfester. Det är vad som hänt.

I torsdags hade vi fest för estettreorna i form av uppträdanden, hyllningar, mingelmat, skratt, kramar och tårar. Picknikkorgen packades på kvällen och hela estetiska möttes upp på långnäs och spelade brännboll, sjöng och åt i kvällssolen.

I fredags tog man på sig jeansshortsen och gick runt barfota i gräset. Grillade och hade sjukamp. Dansade oss svettiga på tranan och vandrade hem på morgonkvisten med solen som sällskap, som var påväg upp för att väcka oss svettiga i tältet. Melinda firade sjutton år!

I lördags var jag på 25-årskalas och sen åkte jag vidare på klassfest i skogen. Jesper bodde precis vid vattnet och jag tog mitt (mina) fösta dopp för iår i 20 gradigt vatten, badade tunna, skrattade, grillade och hade det så där som bara våran klass lyckas ha det. Skitbra!

Idag kliar hundratal myggbett på hela kroppen, nackspärr gör mig sängliggande typ och förskylningen är värre. Nu känns det att man haft en kanonhelg!

Dagarna som gått har alltså fyllts av värme, sol och minnesvärda dagar. Det är juni och sommaren är verkligen här!

Kommentarer
Postat av: Melinda

stor feting puss!!

2011-06-13 @ 12:59:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0