En dag i Juni vill jag se ut såhär


Så fort vårterminen är här, börjar jag sakta men säkert drömma om sommarens varma dagar. Så är det alltid. Alla förhoppningar om sommaren 2011 är höga och i mina drömmar är varje dag kokande varm så man inte kan göra annat än sola, bada och steka på stranden. Några dagar spenderar man i sommarhusen och fiskar och åker båt eller i karusellerna på gröna lund. Under de svala kvällarna finns de bara tid för grillkvällar och picknikar med bra umgänge. Partaj, nattdopp och tältning också förstås. Jag längtar till slut som en galning och enda sättet att dämpa min längtan är att gotta sig i alla fina sommarkläder som finns att köpa. Man lagrar därför på sig massor av fint i garderoben innan Juni ens börjat.. Om sommaren bara var närmare. Att efter december kom april iallafall. Januari, Februari och Mars är så gråa. Jag behöver sol och värme.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0