Det som faller rätt när allt är fel

Jag har fått legat som ett barn i en vänlig famn medan dansalens mörker lystes upp av fyra ljus i adventsljustaken och jul i folkton spelades. Mysig måndagmorgon. Sen har sista provet skrivits för i år och jag kan nu helhjärtat säga att allt för ht-11 är avverkat. Estetettorna har spexat så vi hade humöret på topp och överskottsenergi i flera timmar efteråt. Alice i Underlandet har fått sin form med ljud och ljus, ja all kostym klar också. Jag kan se på en film som börjar nio ikväll för imorgon har jag samt alla andra huvudsångare på estet ledigt. Det är sånt som är värt. Så varför ler jag inte. Varför är jag inte lycklig. Kanske för att orden fortfarande ekar för tungt. Kanske för att jag är så arg på mig själv. Hur mycket det än är som är rätt är felen för stora.

Kommentarer
Postat av: Melinda

<3

2011-12-19 @ 22:31:17
Postat av: Maria

En stor puss<3

2011-12-20 @ 11:35:12
URL: http://mariaspansk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0