Sommaren 2011

Sommaren har varit fin. När jag gick på lov var kalender så tom som den bara kan vara när det vankas sommarlov. Men som den fyllts av minnen. Egenskapen spontanitet är något jag absolut haft nytta av denna sommar. Njutiti av varma sommarkvällar och natttdopp. Ätit massa godsaker då picknikkorgen packats allt för många kvällar. Lyssnat till petter och oscar linnros. Skrattet har lockats fram av världens finaste vänner i solnedgång och soluppgång. Sommarens vanligaste sysselsättning, som grönalund och leksand sommarland har självklart även jag ägnat hela dagar åt och tagit fram barnet i mig. Ljusblåa dagar med 30 gradig värme har fötterna promenerat på sandiga stränder. Vissa dagar har man legat i vattnet i flera timmar, som det vattendjur man är och endast tagit paus för fika och båtturer. Stugvistelser med släkt, familj och fina vänner då grillat kött, fladdermössattacker och promenader längst uddar får en att känna sig maximalt utvilad. Rumpan har ju skakats  på trånga rökiga dansgolv också. Och en kväll byttes röken ut mot skum och jag har aldrig haft det roligare. Persmässan och Björn rosenström var inte fy skam heller, det är sådana sommarnätter med vänner, dans och fest som man lever lite extra på. Målat staket ett femtiotal timmar för att sedan få pengar inskramlande på kontot har jag gjort också samt sjungit på gudstjänster och anordnat tacokväll med mina polers för att få råd med livets godsaker. Filmmaraton de regniga dagarna såklart samt välbehövda sovmornar då pyjamas stannat på tills middagen. Denna sommar har många nya ansikten blivit mig bekanta och många gamla godingar har tagits kontakt med igen och kommit närmre. Denna sommar har fyllts av så mycket bra och jag packar nu ihop jeansshorts och tunna klänningar för att göra mig redo för kyliga, dimmiga, frostiga mornar med höstlöv i alla dess färger. Att få bära bylsiga halsdukar och mössa för att dölja de trassliga håret kan jag avslöja att jag har en växande längtan till. Att få åka med mitt lilla gangstergäng varje morgon på den hederliga 100-bussen och gå i hedens korridoren omgiven av de bästa klasskamraterna längtar en liten del av mig också tillbaka till. En vardag med heden. Ska klicka tillbaka till detta inlägg när de där riktigt jobbiga dagarna kommer, antingen skratta åt mig själv för att jag längtade tillbaka till skolans korridorer eller bara för att blicka tillbaka på min sommar och minnas hur fint det var. För det har det verkligen varit.


Kommentarer
Postat av: Kristin

du har precis skrivit världens finaste text min vän! puss och jag log rakt igenom!

2011-08-21 @ 23:35:26
URL: http://detregnadeensommar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0