Sommarjobb


(Fin bild från sommaren-09, när dessa sköna töser drev ett café..)

Väntar och väntar. Snart kanske beskedet dimpar ner i brevlådan. Positivt eller negativt. Svar ja eller svar nej. Vill bara veta. Trött på att vänta. Kanske är jag jävligt otålig eller blir jag bara fundersam när alla rumtomkring mig får sommarjobb och jag ganska säkert står utan besked. Blir det inget för komunen eller kyrkan sätter jag mig som städtant på mammas jobb, för fan vad jag är duktig på att städa. Mamma, anlita mig (blinkblink)!

Kommer ju snart inte ha mitt reklamjobb heller för att jag har förlorat min arbetskamrat och inte orkar kånka all post själv, så huur ska man överleva i sommar undrar jag. Får bli städtant eller gatumusikant. Eller öppna café somvanligt och slita röven av mig en vecka för tusen spänn. Sommarbidrag borde man få. För jobb får man ju inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0