För jag var sjutton år


(foto:sofia, i vintras)
Det är ingen vanlig dag idag. Det är inte för att det är fredag. Inte för att det är påsklov. Inte för att solen har stekt och gjort björkarna gröna redan i april. Inte för att det är sista april imorrn. Der är inte ens för att jag ska dansa en psykdans med viksjöforsbaletten idag. Det är för att en god tårta står på bordet och där sitter saknade vänner redo att hugga in. Det är för att man vaknat av jamåduleva och för att paket har öppnats. Det är för att gratulationer har tagits emot och glädjen sprider sig i kroppen. Det är för att idag är det min födelsedag och jag blir sjutton år! En siffra för stor för min farmor och mormor att acceptera-huga vad tiden går". Men alldeless skitbra för mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0