14 Februari Glad alla hjärtans dag!<3

Söndag, en gosig söndag för det är alla hjärtans dag:D he-he

Sure..jag dela ut massaaa reklam i det vackra soliga vintervädret och bakade under förmiddan. Dumlekakor! muuums:P
Men jag suger hårt i att baka och somvanligt ska jag misslyckas med någe...glömde formarna till kakorna så när dom va klar hade degbollarna smetat ut sej till en stooooooor pannkaka...hihihi
Smaka väl lika bra endå;)


Bjööd min kära vän Josefine på mina dumlisar på kvällen, blev lite spel och romantisk film med,Lite kärlek sådär;)
Grattiiis också Fridali som fylller 15 år!<3
                                                                                                                                                                    
Receptet (Hörde att några var sugna;)

(24 st)
200 g matfett
3 dl vetemjöl
1 dl socker
1 tsk bakpulver
12 st dumlekolor
1 ask nobless

KOM IHÅG FORMAR X)

Blanda matfett,mjöl,socker och bakpulver. Låt degen stå kallt i ca 30 min.
Dela sedan degen i ca 24 små bitar och rulla till bollar. Tryck ner en halv dumlekola i varje degboll. LÄGG NER DOM I FORMAR.
Grädda i mitten av ugnen på 200 grader i ca 10 min.
Ta sedan ut kakorna och lägg en nobless ovanpå varje kaka och låt de ligga så chockladen smälter, sen stoppar ni in dem i frysen så de hårdnar
.
Muuums!:P

LYCKA TILL!

HEJDÅ<3


Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh vah mumsigt nu kan ja baka de sen när ja får tiiid över, takk åg bick dom ser jätte mumsiga ut ^^

2010-02-20 @ 17:01:31
URL: http://silverklubba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0