Dag 4- A habit that you wish you didn’t have

Dåliga eller bra vanor, spelar ingen roll, en vana är svår att ändra på. Jag har precis blivit tvungen att ändra på en stor vana i mitt liv. Bara vanliga saker som händer i vardagen som förändrats . Så vanor finns hela tiden, bra och dåliga utan att man tänker på dem, tills man tvingas ändra på vanan. Vanan att ha det på ett visst vis varje dag.


Men en vana som måste vara dålig eftersom jag vill bli av med den är jag liiiite för ofta lever i nuet. Ibland måste man tänka på framtiden faktiskt. Jag kan göra saker ena dagen och dagen efter ångrar jag det. Som att jag tycker att jag hinner tusen saker samtidigt under en och samma helg så när veckan börjar igen är jag slutkörd. Eller att jag smockar i mig en hel jäkla ben´n jerrys en fredagskväll och dagen efter mår man kanske inte så bra. Eller att jag tar det roliga framför det viktiga så när det är en dag kvar att plugga till provet sitter jag där och fattar ingenting. Men egentligen är det ju allt oplanerat som gör dagarna speciella. Ska man leva till fullo ska man kanske leva fullt ut och alltid göra saker man får sota för dagen efter? Dålig eller bra vana?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0