En bra helg

Det var en bra lördag. Sov alldeless för länge och dansade i tre timmar. När jag minst anade de överraskades jag av att Hildisen stog i dörröppningen, åh då blev jag glad och vi vräkte i oss chips och popcorn. Kvällen slutade med oväntat besök där vi agearde helghjältar åt våra vardagshjältar. De bjöd på fin sång och massa prat. Det var först efter en kall promenad genom tysta alfta kl två på natten man kom på att detta var människor man aldrig förut pratat med. Sånt är ju kul.
Idag har jag hållit i dregliga små händer och kramat på bebisar medan alla andra spikat upp tavlor och satt upp gardiner i farmor och farfars nya lägenhet. Mina armar ser ut som en teckning då man fick agera ritpapper, för det var slut, och kuta runt som ett fån för tucshpennor kastades hit och dit samt lekt hundra omgångar kurogömma. Sånt är också kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0