Historiskt..typ.

I torsdags(igår)var det genrep samt premiär av Viskonserten med ES10. Jag älskar min underbara klass och hur alla är så otroligt begåvade. Jag njöt varje sekund på scenen och sjöng med ett leende på läpparna för igår var en bra dag och jag ska minnas den länge.

Idag så firade vi att det var helg genom att uppträda visan hela skoldagen på två ålderdomshem. Jag har svårt att se gamla gubbar äta korv med bröd utan att grina för de ser så gulliga ut, så ni kan ju tänka er hur mycket man ville böla medan man sjöng och en glad gubbe sjöng med med ett stort leende på läpparna och en tant flörtade med killarna i min klass. Älskade att uppträda för dem, de ger och tar. Verkligen. En tant sa att vi var den bästa medicinen hon fått på flera år! Jag grinar så sött!

Vi ville ha lite extra kul idag också så vi tog gitarrerna och sångrösterna och stegade in på ica i bollnäs och en efter en började sjunga, snacka om att de som handlade mat just då, tappade hakan!

Älskar min klass, min linje, mitt liv och mina vänner. Nu är allt sådär  perfekt och jag är lycklig. De mulna molnen beskymrar mig inte längre, för dessa två dagar av sann innerlig glädje, kärlek, sång och dans samt härliga, allt för söta gamlingar och tårade ögon kommer jag leva på länge!

Ska avsluta denna fantasktiska vecka med fredagsmys med Hilda ikväll och imorrn blir det grillning med klassen, det rullar på nu! 

Historiskt..typ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0